Trevliga Spel forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

bouton rotatif nouveau mode

2 posters

Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty bouton rotatif nouveau mode

Post by fredf57 Mon Mar 14, 2022 9:02 am

Bonjour


J'utilise votre plugin avec daslight et quickshow et il est top il a plein de fonctionnalités etc déjà un grand bravo pour le travail fourni, 


Est il possible d'avoir un bouton rotatif gauche dont le point 0 est un midi qui va jusqu'à 8h s'il tourne vers la gauche et 4h s'il tourne vers la droite. 


J'ai trouvé le bouton EG pan mais il démarre à la position 8h, je voudrais un bouton un rotatif qui par défaut démarre à 12 h et éventuellement si c'est possible un retour au point 0 par double clic ou autre


C'est du détail mais ça serait utile, 


Merci


https://i.servimg.com/u/f60/18/02/63/77/captur10.png

fredf57

Posts : 3
Join date : 2022-02-20

Back to top Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty Re: bouton rotatif nouveau mode

Post by Admin Mon Mar 14, 2022 4:57 pm

Je ne comprends pas le français, j'ai donc utilisé Google Translate pour traduire votre question (et pour écrire cette réponse).

Je pense que votre question a disparu dans la traduction parce que je ne comprends pas bien ce que vous voulez dire. Voulez-vous un bouton rotatif qui fonctionne comme l'actuel lorsqu'il est réglé sur « Pan », mais avec une valeur par défaut à 12 heures ? Ou voulez-vous un bouton rotatif qui commence à 12 heures et ne tourne que dans le sens des aiguilles d'une montre ?

La question "retour à zéro" est probablement mal traduite. Je suppose que vous voulez dire qu'une double pression sur le bouton Stream Deck (sur l'appareil) devrait le remettre à zéro ? C'est une bonne idée mais interférera avec la double pression (potentielle) pour changer de direction.
Admin
Admin
Admin

Posts : 965
Join date : 2020-03-26

https://trevligaspel.forumotion.eu

fredf57 likes this post

Back to top Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty Re: bouton rotatif nouveau mode

Post by fredf57 Tue Mar 15, 2022 3:45 pm

Merci pour la réponse

Oui en gros c'est ca que je souhaiterais vous avez globalement compris l'idée

Valeur par défaut a 12 h qui va a droite et gauche jusque 8h et 4 h
comme des boutons de tables mixage graves aigues medium qui démarre en position 12 h et varient de gauche à droite 

j'ai suggéré double click pour remise a 0 mais ca peut être autrement, une fonction reset par appui long par exemple 2 secondes

i Use google translate too, 

thank you for the answer

Yes basically that's what I would like you to have generally understood the idea

Default value at 12 o'clock which goes right and left until 8 o'clock and 4 o'clock

like medium bass treble mixer knobs that start at the 12 o'clock position and vary from left to right



I suggested double click to reset to 0 but it could be otherwise, a reset function by long press for example 2 seconds

fredf57

Posts : 3
Join date : 2022-02-20

Back to top Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty Re: bouton rotatif nouveau mode

Post by fredf57 Tue Mar 15, 2022 3:48 pm

it should rotate in both directions, anti-clockwise from 12 p.m. to 8 . and clockwise from 12 p.m. to 4

fredf57

Posts : 3
Join date : 2022-02-20

Back to top Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty Re: bouton rotatif nouveau mode

Post by Admin Tue Mar 15, 2022 6:31 pm

The idea of having a reset function is good, and I'll see if I can implement that in some useful way.

But the idea of a default value is hard to implement. Mainly because there is no "default value"; a button simply attaches to whatever value the control has at the moment.

The 8 o'clock position always corresponds to midi value 0; the 12 o'clock position always corresponds to the midi value 64, and the 4 o'clock position always corresponds to midi value 127. This is always the case, regardless of how you select to display the control on the button (volume/pan/segment); that selection is "display-only" and does not affect the midi values sent or received.

When you say "reset to 0", in reality, this means "reset to 64" when the button is set to display like a pan control.

If you create a new button and assign a CC control to it, the current value of that CC could be 0, and the plugin does not know if it is because the control is panned hard left or if it is for some other reason. If you now select to display the button as a pan control and want to have 64 as a default value, you would, in fact, change the panning of the target control, and I don't think that is a good idea.

If I implement a way to reset the control manually, the action is intentional, and in that case, I have no problem sending a new value to the external control. And in such a case, I agree that a reset of a button displayed as a pan control should be to midi value 64 (12 o'clock) and not value 0.
Admin
Admin
Admin

Posts : 965
Join date : 2020-03-26

https://trevligaspel.forumotion.eu

Back to top Go down

bouton rotatif nouveau mode Empty Re: bouton rotatif nouveau mode

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum